Cara buka LIBERTY RESERVE

Cara buka LR

Untuk makluman anda semua, Liberty Reserve ( LR ) sebagai perantaraan transaksi, samaada menerima dana anda atau membayar profit anda.
Saya akan terangkan fungsi LR satu-persatu kepada anda dan sila baca dengan teliti.

Apa itu Liberty Reserve (LR) ? Liberty Reserve merupakan payment processor yang diguna pakai sama seperti Pay Pal, E-Gold dll. Terdapat beribu-ribu pengguna LR diseluruh dunia kerana fungsinya yang memudahkan kita untuk membuat pemindahan wang dengan selamat hanya melalui internet sahaja dan tidak kira anda dimana.

Cara – cara mendaftar akaun di Liberty Reserve (LR)

Sila ikuti langkah-langkah dibawah:
Buka halaman ini Liberty Reserve
  
1. Klik “Create Account”

  

 2. Isi Borang Isi borang dengan maklumat yang betul
Anda akan nampak borang pendaftaran, pastikan anda mengisi semua ruang dengan detail yang diperlukan dengan tepat. Pada ruangan Account Functions, pilih User (API disabled).




Panduan Liberty Reserve
3. Semasa anda mengisi borang pendaftaran, pada bawah halaman anda akan dapat lihat Liberty Reserve Terms of Service, klik pada link itu untuk melihat dokumennya sebelum klik Agree

4. Pada halamanya seterusnya, anda akan diberikan beberapa informasi, pastikan anda menyimpan detail berkenaan kerana anda akan gunakan untuk mengakses akaun Liberty Reserve anda.




5. Sekarang login ke email anda, akan ada email pengesahan daripada Liberty Reserve. Anda perlu akses akaun Liberty Reserve dan sempurnakan proses pendatran.

6.Pergi ke www.libertyreserve.com semula, klik Login kemudian masukkan Account Number yang anda terima melalui Email dan password yang anda dapat tadi.
 
 7. Apabila anda telah login, anda akan lihat Welcome Message yang anda tulis semasa pendaftaran tadi dan pastikan betul kemudian klik continue.
 
Add caption
8. Pada page seterusnya, anda dapat lihat Login PIN dan One Time PIN, pilih Login PIN dan masukkan Login PIN anda kemudian klik Continue, lengkapkan alamat anda, tarikh lahir, contact information. Semasa memlilih Account Type, pilih Non- Comersial Personal Payment.

 

Deposit dan withdraw dalam LR

Untuk menjual dan membeli LR, anda boleh klik tengok pada Buy/Sell LR disebelah kiri website LR tersebut.

Ataupun anda boleh membeli LR dengan sesiapa sahaja yang mempunyai LR dan menjual kepada sesiapa sahaja yang memerlukanya tanpa Exchanger yang dilantik, ataupun anda boleh contact LR seller

LR tidak seperti payment processor lain yang boleh menggunakan debit atau credit card untuk fund dan withdraw.

 
 
Selain daripada dealer yang ada di Web LR, and juga boleh rujuk di forum carigold untuk jual beli LR disana: carigold/exchanger
Atau boleh gunakan khidmat exchanger LR antara yang terbaik dan murah: rebetforex.com

Kak marr menggunakan evogates.com 



~ GOOD LUCK ~


No comments:

Post a Comment